27.04.2020r.
Temat: Programistyczna wieża Babel – o różnorodności języków programowania
Podczas dzisiejszej lekcji dowiesz się, jaki jest podział języków programowania i krótko scharakteryzujesz najpopularniejsze z nich.
Lekcja z e-podręcznika platformy edukacyjnej Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Skopiuj poniższy link do paska adresu przeglądarki internetowej:
https://epodreczniki.pl/a/informatyczna-wieza-babel-czyli-o-roznych-jezykach-programowania/DUSnsGkYI
i kierując się wskazówkami e- podręcznika platformy edukacyjnej MEN przeczytaj najpierw wstęp do lekcji, następnie wysłuchaj audiobook: „Informatyczna Wieża Babel, czyli o różnych językach programowania” i odpowiedz na pytania otrzymane w załączniku pdf., lub pobierz ze strony portalu:
Praca domowa na ocenę
Wypisz w dowolnie wybranym edytorze tekstu (Notatnik, MS Word, LibreOffice itp.) języki programowania służące do:
-tworzenia gier komputerowych,
-tworzenia aplikacji komputerowych,
- tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne,
- tworzenia stron internetowych,
- obliczeń matematycznych,
- programowania sztucznej inteligencji.
Swoją pracę wyślij na adres e-mail: kbugajny0@gmail.com
20.04.2020r.
Temat: Praca z dokumentem wielostronicowym.
Na tej lekcji dowiesz się, w jaki sposób tworzyć spisy treści, sekcje, dodawać numery stron oraz jak pracować na dokumencie wielostronicowym.
Materiał do zajęć nr 1
Tworzenie spisu treści do Microsoft Word:
https://www.youtube.com/watch?v=if4RHMUmAZY&feature=youtu.be
Wstawianie, usuwanie i zmienianie podziału sekcji:
Materiał do zajęć nr 3
Wstawianie spisu treści:
Materiał do zajęć nr 4
Jak zacząć numerowanie od konkretnej strony i mieć różne style numerowania:
https://www.youtube.com/watch?v=dAL1HKuRFp4&feature=youtu.be
Zadanie na ocenę jest dla chętnych. Owoce swych prac można wysyłać na adres e-mail: kbugajny0@gmail.com
06.04.2020r.
Temat: Liczba losowa w Scratch. Tworzenie programu „Wyścigi duszków”.
Jeżeli w programie potrzebujemy posłużyć się liczbą losową, "wymyśloną" przez komputer, możemy użyć bloczka "losuj liczbę pomiędzy .... a .... ". Uzyskaną liczbę losową możemy umieścić w zmiennej. W tym celu należy stworzyć dwie zmienne o nazwie „los1” i „los2”, a następnie przypisać każdemu z dwóch duszków. Liczby losowe wykorzystuje program "Wyścigi duszków" - każdy z duszków przesuwa się o pewną liczbę kroków, która jest właśnie liczbą losową, po czym dla każdego jest losowana nowa liczba - i tak aż jeden z duszków dotknie krawędzi ekranu. Program piszemy w Scratch2. Aby zobaczyć skrypty do duszków należy skopiować poniższe adresy stron i wkleić do przeglądarki internetowej.
Schemat skryptu do duszka 1
https://drive.google.com/file/d/12BtjU3Ntheimv4Ka9KXR9vZK7vTrTM48/view?usp=sharing
Schemat skryptu do duszka 2
https://drive.google.com/file/d/1ZiYWluPIZi_JSQj7jKSEOKvDBNCX4IYh/view?usp=sharing
Program odsyłamy na adres: kbugajny0@gmail.com
30.03.2020r.
Dzień dobry.
Temat lekcji: Rozszerzenia i nazwy plików.
Proszę wyjaśnić, co oznacza termin - rozszerzenia nazw plików, a następnie wyjaśnić co oznaczają i jakim programem są odtwarzane następujące typy plików.
a) doc, xls, ppt
b) pdf, png, jpeg
c) avi, ogg, mp3
To zadanie jako przypomnienie wykonać w zeszycie do informatyki.
Pozdrawiam serdecznie